In deze veelzijdige les brengen we een oude bekende terug in een fris nieuw jasje: Hoepel op Frisbee! De leerlingen testen hun mikvaardigheid door frisbees in hoepels te gooien en zo punten te scoren voor hun team. Vervolgens gaan ze aan de slag met Voetje-Tik, een spel vol slimme bewegingen, snelheid en plezier, waarbij ze proberen elkaars voeten aan te tikken — maar pas op, want als je geraakt wordt, wacht er een leuke opdracht! Daarna staat er een fysieke uitdaging klaar: Bergbeklimmen! Vanaf drie verschillende afstanden proberen de leerlingen al rennend de schuine wand te beklimmen. Wie bereikt de top? Tot slot sluiten we af met de Cornhole Estafette: een spel waarin precisie en snelheid samenkomen. Sprint naar de werpplek, scoor met een pittenzakje en tik de volgende snel aan. Wie haalt als eerste vijf punten?
Na het succes van Hoepel op Basketbal komt er nu een nieuwe uitdaging de gymzaal in: Hoepel op Frisbee! In dit spel draait alles om precisie en samenwerking. De leerlingen nemen plaats achter de bank en proberen met een frisbee te mikken op een hoepel die iets verderop op de grond ligt. Is het raak en blijft de frisbee netjes in de hoepel liggen? Dan scoor je! Je mag de hoepel meenemen en om de pion van jouw team leggen. Zo verzamel je samen met je team zoveel mogelijk hoepels. Zijn alle hoepels verdeeld? Dan is het tijd om te tellen. Welk team verzamelde de meeste hoepels en wint deze ronde?
Ben je benieuwd naar de volledige les? Download dan eenvoudig het lesvoorbereidingsformulier. Succes en veel plezier met de onderdelen!
Heb je vragen over de lesvoorbereidingen of wil je meer weten over Beweegpartner? Neem contact met ons op, wij vertellen je graag meer!
Heb jij een ALO- of CIOS diploma in bezit? Of zit jij in het laatste jaar van je studie? Neem dan contact met ons op. Wij bieden je een marktconform salaris, toffe teamuitjes en sparringsmogelijkheden met andere vakdocenten in het bewegingsonderwijs. Zo sta jij er nooit meer alleen voor.
Ja ik wil contact met jullie of bekijk de veelgestelde vragen