In deze griezelige gymles staat het spel 'Ghostbusters' centraal! Naast dit spookachtige avontuur gaan de kinderen ook aan de slag met de leerlijnen mikken, klimmen en klauteren, springen en zwaaien, allemaal met een griezelige twist. Durf jij de uitdaging aan te gaan in deze angstaanjagende gymles?
Voordat dit angstaanjagende spel kan beginnen, plakt de docent op elke pion een spookje. De groep verdeelt zich vervolgens in twee teams. Beide teams starten op een van de matjes. De voorste uit de rij neemt een aanloop met de bal en springt met twee voeten in de trampoline. Vanuit de lucht probeer je een spookje aan de overkant met een dodelijke worp omver te gooien. Is dit gelukt? Dan mag je het spookje meenemen naar jouw team. Het team met de meeste spookjes wint!
Check voor meer duidelijkheid over het arrangement onze socials!
De leerlingen vormen een rij aan de rechterkant van het klimrek, klaar om het angstaanjagende Spinnenwebparcours te trotseren! De voorste leerling mag zich door het duistere web manoeuvreren. De rode draad, die zowel aan de voor- als achterkant is gespannen, wijst de weg. Zodra de leerling veilig door het spinnenweb is geglibberd, klimt hij/zij op de griezelige kast en balanceert als een spook over de schuine bank naar beneden. Daarna sluip je door de kronkelende loopladder en slalom je tussen de enge palen door. Durf jij dit parcours nog een keer te doen?
Het doel van dit duistere spel is om alle Halloween-tokens te verzamelen. Met de pompoen (foambal) probeer je één van je tegenstanders af te gooien. Is dit gelukt? Dan mag je een angstaanjagende token pakken. Maar pas op! Word je zelf geraakt door een pompoen? Dan moet je helaas één van je kostbare tokens inleveren. Heb je de moed om een pompoen te vangen? Dan verdien je ook een token! De speler die als eerste alle griezelige tokens verzamelt, is de winnaar!
Voor dit griezelige spel vormen de leerlingen tweetallen en kiezen elk hun eigen Spookschommel uit. Eén leerling neemt plaats op de schommel, terwijl de ander erachter gaat staan, klaar om een mysterieus zetje te geven. Je mag 10 keer schommelen op de angstaanjagende Spookschommel met de hulp van je maatje. Maar pas op, het heet niet voor niets de Spookschommel! Jouw maatje bepaalt of hij je een onverwacht hard zetje geeft of juist een fluisterzacht duwtje. De leerling op de schommel wacht iedere keer in spanning af, niet wetend wat er gaat gebeuren. Na 10 keer draaien de rollen om, en is het jouw beurt om te verrassen!
Hopelijk ben je nu klaar om een toffe gymles te geven! Succes en veel plezier met de onderdelen. Als je meer inspiratie wilt opdoen, vergeet dan niet om ons te volgen op Instagram, Facebook en TikTok!
Heb je vragen over de lesvoorbereidingen of wil je meer weten over Beweegpartner? Neem contact met ons op, wij vertellen je graag meer!
Heb jij een ALO- of CIOS diploma in bezit? Of zit jij in het laatste jaar van je studie? Neem dan contact met ons op. Wij bieden je een marktconform salaris, toffe teamuitjes en sparringsmogelijkheden met andere vakdocenten in het bewegingsonderwijs. Zo sta jij er nooit meer alleen voor.
Ja ik wil contact met jullie of bekijk de veelgestelde vragen