Deze spellen combineren teamwork, snelheid en slimme tactieken. In het eerste spel verdedigen leerlingen hun lintjes tegen aanvallende foamballen, terwijl het tweede spel een freerun-parcours is vol springen en creatieve bewegingen op de loopladder. Het derde spel daagt duo’s uit om een geheime code van lintjes te kraken door strategisch linten op blokken te plaatsen. In het laatste spel schuiven tweetallen hun matje zo ver mogelijk door buikschuivers, en wie als eerste de finish haalt, wint!
Tijd voor actie! De groep kiest twee dappere spelers uit die op hun eigen matje gaan staan met drie lintjes om. De rest van het team verzamelt zich op de lange mat met een foambal in de hand en klaar om te mikken! Het doel is simpel: probeer met de foamballen je vrienden op de kleine matjes te raken. Raak je iemand? Hoera! Die speler moet een lintje afdoen en naast het matje leggen. Als je alledrie je lintjes kwijt bent… is tijd om te wisselen! De 'getroffen' speler gaat naar de lange mat en een nieuwe held stapt het kleine matje op. Voor nog meer tips en spelinspiratie, volg ons op onze socials!
Voor dit vette freerun onderdeeel maken de leerlingen een rij op het matje. De voorste in de rij mag beginnen. Met een snelle aanloop en een krachtige afzet op de plank ren je als een raket zo hoog mogelijk de dikke mat op. En dan… de sprong! Vlieg over het lint en land met beide voeten op de dikke mat. Op de terugweg kom je de loopladder tegen. Hier is het jouw moment om creatief te zijn! Verzin je eigen, unieke manier om de ladder te trotseren – voetje over voetje, sluipen als een ninja, of misschien iets totaal geks? Alles kan! Daarna sluit je weer aan in de rij en wacht op je volgende ronde.
Vorm tweetallen en zet één duo achter de blokken, de andere twee duo’s beginnen elk bij hun pion. Achter de mat legt het eerste duo een geheime code van 4 lintjes klaar. De duo’s bij de pionnen hebben nu de taak om deze code te kraken! Elk duo neemt één voor één een lintje mee over het parcours en legt het op één van de 4 blokjes. Gaat de pion rechtop? Yes, die kleur ligt goed! Blijft de pion liggen? Jammer, dan moet die kleur in de volgende ronde worden verschoven. Het team dat de code als eerste kraakt, wint! Daarna wisselen de duo’s met de klok mee van plek.
Tijd voor teamwork en snelle schuifmoves! Ook bij dit spel vormen de leerlingen tweetallen, met elk een eigen pion en matje. Op het startsignaal rennen de eerste spelers in de rij naar hun matje. Klaar voor de glijpartij? Met een buikschuiver proberen ze het matje een stukje verder te laten glijden. Komt het matje niet meer vooruit? Sprint dan zo snel mogelijk terug en tik je maatje aan, die het opnieuw probeert! Het duo dat als eerste hun matje over de lijn van de twee palen heeft geschoven, is de winnaar! Daarna maken we drie nieuwe tweetallen, en de schuifrace begint opnieuw!
Hopelijk ben je nu klaar om een toffe gymles te geven! Succes en veel plezier met de onderdelen. Als je meer inspiratie wilt opdoen, vergeet dan niet om ons te volgen op Instagram, Facebook en TikTok!
Heb je vragen over de lesvoorbereidingen of wil je meer weten over Beweegpartner? Neem contact met ons op, wij vertellen je graag meer!
Heb jij een ALO- of CIOS diploma in bezit? Of zit jij in het laatste jaar van je studie? Neem dan contact met ons op. Wij bieden je een marktconform salaris, toffe teamuitjes en sparringsmogelijkheden met andere vakdocenten in het bewegingsonderwijs. Zo sta jij er nooit meer alleen voor.
Ja ik wil contact met jullie of bekijk de veelgestelde vragen